SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Ancak bu dü nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online allıkışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-kâr siteleri ciğerin eleştiri olan bu dü nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çallıkışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çallıkışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çallıkışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çallıkışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çallıkışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çallıkışmaları belli başlı anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek ciğerin yapılan çallıkışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı az buçuk elan harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çallıkışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çallıkışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çallıkışmaları ise uzun soluklu çallıkışmalardır. SEO çallıkışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çallıkışmaları ücretli reklam çallıkışmaları başüstüneğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çallıkışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çallıkışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü nosyon, ciğererik bakımından da başkalık gösterir. SEO çallıkışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çallıkışmalarında ise gaye elan ticari başüstüneğu ciğerin ciğererikler SEO çallıkışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu yeltenmek değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan âlâ ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.
İlk Yorumu Siz Yapın