Kişinin yaneşeliığı cemiyet içinde değeri olan , yetenek, biçimci ve vesair davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı dokumalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına tatminkâr ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde bileğanlayıştirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç temel öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamlık kültürler dâhilin nüshadır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme dâhilin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakarak bileğanlayışebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğanlayışmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün teşhismı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim bilimi, anatomi dâhilin ömür boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği kabil istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belirli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tertibat olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç temel ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Süreç; mektep içinde gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav sonuçları kabil istenilen davranış bileğanlayışiklikleridir.
İlk Yorumu Siz Yapın